مهاجرت آسان

مهاجرت آسان با هلدینگ مهاجرتی دایانا مهاجر

مهاجرت و ترک وطن برای ارتقاء سبک زندگی و بهره‌مندی از امکانات بهتر، از جمله مسائلی است که در سال‌های اخیر ذهن تمام افراد به ویژه جوانان را درگیر کرده است. با خواندن این مقاله، متوجه خواهید شد که راحت ترین کشور برای مهاجرت با توجه به امکانات و شرایط شما کدام است و از چه طریق می‌توانید برای آن اقدام کنید.

  • مهاجرت آسان

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت به چه معنا است؟
کشورهای مختلف برای جذب اتباع خارجی قوانین خاص خودشان را دارند. در این میان برخی از کشورها مهاجرپذیر هستند و افراد بسیاری را از سراسر دنیا می‌پذیرند. برای مثال می‌توان به کانادا اشاره کرد که سالانه حدود ۳۰۰ هزار مهاجر را از کشورهای مختلف به خود جذب می‌کند.

همچنین مهاجرت به کشورهای توسعه‌یافته‌ای مانند سوئیس سخت‌تر است و دردسرهای بیشتری دارد. در حدی که حتی گرفتن ویزای توریستی سوئیس کار سختی است. با این اوصاف فکر می‌کنیم دیگر لازم نیست به شرایط گرفتن اقامت در سوئیس اشاره کنیم. چرا که در این مقاله قرار است راحت ترین کشور برای مهاجرت را معرفی کنیم.

اوضاع سیاسی و روابط بین‌المللی، شرایط مهاجرت را برای ما چالش‌برانگیز کرده است. انتخاب‌های ما چندان گسترده نیست اما لازم است بدانیم در بین کشورهای مهاجرپذیر، راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کدام است؟ در این میان سؤالات زیادی مطرح می‌شوند:

  • کشور مقصد چه قوانینی برای مهاجرت وضع کرده است؟
  • آیا کشور مقصد مهاجر ایرانی می‌پذیرد؟
  • آیا هزینه مهاجرت با بودجه ما هم‌خوانی دارد؟
  • شانس قبولی درخواست مهاجرت به این کشور خاص چقدر است؟
  • مدت‌زمان قبول درخواست و اخذ اقامت چقدر است؟
  • آیا پروسه مهاجرت و گرفتن اقامت در کشور مقصد آسان است؟

در ادامه با بررسی قوانین چند کشور که به ترتیب معرفی کرده‌ایم، می‌توانید بسته به شرایط خودتان، راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت را انتخاب کنید.

 

مهاجرت به کانادا
کانادا را همیشه می‌توانید به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت در نظر داشته باشید. چرا که این کشور مهاجرپذیر است و سطح رفاه کاملاً مطلوبی دارد. تقریباً ۲۲ درصد جمعیت کانادا را مهاجرین تشکیل داده‌اند. قوانین مهاجرتی کانادا نیز برای مهاجرین ایرانی تا کنون چندان سخت نبوده است. پس از این نیز باید ببینیم اداره مهاجرت و شهروندی کانادا چه سیاست‌هایی را در نظر خواهد گرفت. در ادامه با روش‌‌های مهاجرت به کانادا آشنا خواهید شد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال‌های اخیر یکی از پرمتقاضی‌ترین روش‌ها برای مهاجرین ایرانی بوده است. کانادا به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد. ویزای تحصیلی از سوی اداره مهاجرت کانادا صادر می‌شود که با توجه به شرایط خود می‌توانید نسبت به اخذ آنها اقدام کنید.

مهاجرت کاری به کانادا
کمبود نیروی کاری متخصص در کانادا باعث شده است که سالانه تکنسین‌ها و افراد مجرب بسیاری را به خود جذب کند. در صورت اقدام به مهاجرت با این روش می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. از این رو مهاجرت کاری یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به کانادا است.

برنامه‌های بسیار جالبی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که در این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکیل ترید
  • جاب آفر
  • اسکیل ورکر
  • برنامه‌های داستانی
  • خوداشتغالی کانادا

شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط و امکانات، از هر کدام از روش‌های فوق برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا
برای سرمایه گذاری در کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که در این میان می‌توان به ثبت، معرفی یا ویزای استارتاپ کانادا (کارآفرینی) و یا سرمایه گذاری غیر فعال اشاره کرد. استان‌های کانادا برنامه‌های سرمایه گذاری مخصوص به خود را دارند. بنابراین لازم است پیش از اقدام، در مورد برنامه‌های استان مورد نظر خود تحقیق و پرس و جو کنید. سرمایه گذاری استانی یکی از روش‌هایی است که کانادا، راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت در برنامه‌های خود گنجانده است.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ
اسپانسر در واقع فردی است که در حال حاضر اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارد و با طرح ویزای اسپانسرشیپ می‌تواند شرایط اقامت در کانادا، زندگی، تحصیل و کار را برای یکی از اعضای خانواده یا اقوام خود به وجود آورد. قوانین مهاجرتی کانادا در زمینه اسپانسرشیپ بهترین شرایط را برای مهاجرین فراهم آورده است. به همین دلیل است که کانادا راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت است.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
شاید تصور کنید که یکی از راحت‌ترین روش‌های اخذ اقامت کانادا، ازدواج است. اما این روش هم شرایط خاص خود را دارد تا افراد نتوانند از طریق ازدواج صوری اقامت کانادا را دریافت کنند. از شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همسر شما باید شهروند قانونی کانادا باشد.
  • همسر شما باید از وضعیت مالی قابل قبولی برای حمایت شما در طول اقامت برخوردار باشد.
  • مدارک و اسناد ازدواج شما باید مورد تأیید قانونی قرار بگیرد.

همچنین لازم است متذکر شویم که ازدواج با یک شهروند کانادا به معنای اخذ تابعیت در همان زمان و لحظه نیست. در واقع لازم است ۳ سال از زندگی شما با همسر کاناداییتان بگذرد تا بتوانید اقامت کانادا را دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق فرزندآوری
مطابق قوانین مهاجرت کانادا، نوزادی که در خاک این کشور متولد شود، تابعیت بی قید و شرط آن را دریافت خواهد کرد. اما این تابعیت تنها به کودک تعلق دارد و والدین او سودی از آن نخواهند برد. اما فرزند پس از ۱۸ سالگی می‌تواند به عنوان اسپانسر والدین خود، شرایط اقامت آنها را در کانادا فراهم کند.

 

مهاجرت به آلمان
آلمان را می‌توان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت در اروپا نام برد. به همین دلیل ایرانیان بیشتر به آن جذب می‌شوند و فراگرفتن زبان آلمانی این روزها برای نیروهای متخصص یک تکلیف است. حدود ۱۲ درصد مردم آلمان مهاجر هستند و از این تعدا بیشتر از ۱۲۰ هزار نفر را ایرانیان تشکیل می‌دهند.

جمعیت آلمان از سال‌ها پیش رو به پیری است و به همین دلیل اداره مهاجرت این کشور نیروهای جوان و متخصص را با شرایط آسان‌تری به خود جذب می‌کند. در ادامه روش‌های مهاجرت به آلمان را شرح داده‌ایم.

مهاجرت تحصیلی به آلمان
دانشجویان در سال‌های اخیر بیشتر به فکر مهاجرت تحصیلی به آلمان بوده‌اند. آلمان را می‌توان راحت ترین کشور مهاجرت تحصیلی در اروپا دانست. نظام تحصیلی رایگان این کشور خدمات بسیار عالی و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. همچنین امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی وجود دارد.

اما لازم است بدانید که صرفاً تحصیل نمی‌تواند شرایط اخذ اقامت در آلمان را فراهم کند. لازم است در مدت ۱۸ ماه پس از پایان تحصیل نسبت به یافتن شغل مرتبط اقدام کنید. در غیر این صورت دیگر نمی‌توانید در این کشور بمانید.

مهاجرت کاری به آلمان
همانطور که پیش از این گفته شد، آلمان نیروهای متخصص و جوان را به خوبی به خود جذب می‌کند. از این رو آن را می‌توان راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها دانست. به دو روش می‌توانید نسبت به اخذ ویزای کار آلمان اقدام کنید:

  • پیشنهاد کار یا Job Offer
  • ویزای جستجوی کار آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری
آلمان کشوری توسعه‌یافته و پیشرفته است و اقتصاد رو به رشدی نیز دارد. نمی‌توان گفت که آلمان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری است. اما در صورت فراهم بودن شرایط با سرمایه کم و ثبت شرکت در این کشور می‌توانید شرایط اخذ اقامت را فراهم کنید.

سرمایه اولیه ثبت شرکت در آلمان چیزی حدود ۲۵ هزار یورو است. در تأیید طرح اولیه ممکن است سخت‌گیری‌هایی وجود داشته باشد و تعداد افرادی که مورد تأیید قرار می‌گیرند چندان بالا نیست. به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود که برای سرمایه گذاری، یک کشور آسان تر مانند اتریش را انتخاب کنند که استانداردهای زندگی در آن با آلمان یکی است.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی
پناهندگی نیز یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آلمان است. در این میان لازم است خطرات این روش را به جان بخرید. بر طبق کنوانسیون ژنو، افراد می‌توانند با دلایل متعددی اعم از شرایط سیاسی، احساس خطر و ناامنی و ... نسبت به پناهندگی در آلمان اقدام کنند. آلمان برای متقاضیان پناهندگی خدمات نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهد. در این میان می‌توان به پرداخت هزینه‌های زندگی مانند خوراک، پوشاک و مسکن پناهندگان اشاره کرد.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و فرزندآوری
اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج به این سادگی‌ها نیست. وجود تخلفات عدیده و ازدواج‌های صوری باعث شده است که اداره مهاجرت قوانینی را برای اخذ اقامت از این طریق تدوین کند. این قوانین به ترتیب زیر هستند:

  • ازدواج شما باید با سند و مدرک و به صورت کاملاً رسمی انجام شده باشد.
  • لازم است همسر شما شغل ثابتی داشته و از پس هزینه‌های تأمین زندگی یک زوج در آلمان بربیاید.
  • داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل سطح A1 ضروری است.

 

مهاجرت به ترکیه
با توجه به مسافت کم و تشابهات فرهنگی که ترکیه با ایران دارد، به ویژه در سال‌های اخیر این کشور مقصد تعداد زیادی از مهاجران ایرانی بوده است. اگر فراگیری زبان ترکی برای شما راحت است و به فکر دید و بازدید بیشتر با خانواده و اقوام خود در ایران هستید، می‌توان گفت ترکیه راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت شما است. همچنین مهاجرت به این کشور با توجه به ارزش پول آن هزینه قابل قبولی دارد. در ادامه به روش‌های مهاجرت به ترکیه می‌پردازیم.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه
دانشگاه‌های ترکیه از سطح علمی چندان بالایی برخوردار نیستند اما اگر به دنبال تحصیل بدون کنکور و زندگی در ترکیه هستید، ویزای تحصیلی ترکیه می‌تواند یکی از روش‌های گرفتن اقامت در ترکیه باشد. در این میان لازم است به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید. در صورت ارائه یک رزومه تحصیلی عالی و سطح زبان خوب، می‌توانید بورسیه تحصیلی را در این کشور دریافت کنید.

مهاجرت کاری به ترکیه
نرخ بیکاری در ترکیه رو به افزایش است و این باعث شده است که گزینه چندان مناسبی برای مهاجرت کاری نباشد. اما در صورتی که به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید، می‌توانید کار مناسبی در این کشور پیدا کنید. بعد از اینکه با یک کارفرمای ترک برای کار به توافق رسیدید، می‌توانید از وزارت کار ترکیه برای اخذ ویزا درخواست بدهید.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
یکی از راه‌های مهاجرت ایرانی ها به ترکیه، سرمایه گذاری در این کشور است. جذب سرمایه گذاران خارجی از سیاست‌های اداره مهاجرت ترکیه است. در این میان یکی از روش‌های رایج سرمایه گذاری در ترکیه، خرید ملک است. با خرید ملک در ترکیه می‌توانید علاوه بر سود سرمایه‌گذاری، برای اخذ تابعیت این کشور هم قدم بزرگی بردارید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج و فرزندآوری
تولد فرزند در ترکیه برخلاف آلمان و کشورهای مهاجرپذیر دیگر، به معنای تابعیت او نخواهد بود. اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج را دارید، باید حداقل ۳ تا ۵ سال از زندگی مشترک شما گذشته باشد تا بتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

 

مهاجرت به اتریش
اتریش کشوری ثروتمند و توسعه‌یافته و پیشرفته در اروپای مرکزی است که با کشورهای مجارستان، اسلواکی، آلمان، جمهوری چک، لیختن اشتاین، ایتالیا، سوئیس، اسلوونی و ایتالیا مرز مشترک دارد. در واقع نزدیکی و دسترسی آسان اتریش به کشورهای اروپایی دیگر باعث شده است که افراد بیشتری آن را به عنوان مقصد مهاجرت انتخاب کنند.

شرایط تحصیل رایگان و موقعیت‌های شغلی فراوان در این کشور نیز از مزایای آن است. بنابراین اگر هدف شما مهاجرت به اروپا است و به دنبال راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت می‌گردید، اتریش یکی از گزینه‌های خوب است. در ادامه به شرایط مهاجرت به اتریش می‌پردازیم.

مهاجرت تحصیلی به اتریش
اتریش و دانشگاه‌های رایگانش، توجه جوانان ایرانی و خانواده‌های آنها را به خود جذب کرده است. در این مراکز رایگان، به زبان آلمانی تدریس می‌شود. اگر می‌خواهید در اتریش ادامه تحصیل بدهید، باید نسبت به اپلای در دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید.

رشته‌هایی مانند هنر و پزشکی آزمون ورودی دارند و ورود به آنها چندان ساده نیست. پس از اتمام دوره تحصیلات به مدت یک سال وقت دارید که کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنید. در غیر این صورت، نمی‌توانید اقامت دائم اتریش را از آن خود کنید.

مهاجرت کاری به اتریش
اخذ ویزای کار، یکی از روش‌های مهاجرت به اتریش است. هزینه کم و امکان دریافت ویزای جستجوی کار از مزایای این روش است که باعث شده است برخی از ایرانیان اتریش را راحت ترین کشور برای مهاجرت قلمداد کنند. به طور کلی دو روش برای دریافت ویزای کار اتریش وجود دارد که عبارتند از:

  • پیشنهاد کار (Job Offer)
  • ویزای جستجوی کار

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری
سرمایه گذاری در اتریش به روش‌های گوناگونی قابل انجام است. در این میان لازم است شرایط خود را در نظر گرفته و بهترین نوع آن را برگزینید. رشد اقتصادی مثبت و امنیت بالای اتریش باعث شده است که برخی افراد با سرمایه گذاری بتوانند آن را راحت ترین کشور برای مهاجرت انتخاب کنند. و اما روش‌های سرمایه گذاری در اتریش به این ترتیب هستند:

سرمایه گذاری از طریق استارت آپ
اقامت قرمز سفید قرمز یا ۱۰۰ یورویی (ثابت کردن اینکه کسب و کار شما برای کشور اتریش درآمدزا و مفید است.)
اقامت خود حمایتی اتریش (که باید شرایط مالی خوب شما اثبات شده باشد.)
مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج و فرزندآوری
یکی از راه‌های اخذ اقامت اتریش، ازدواج با تبعه‌ی این کشور است. با این حال لازم است ۶ سال از ازدواج شما گذشته باشد تا بتوانید تابعیت اتریشی دریافت کنید. از این ۶ سال که زمان کوتاهی هم نیست، لازم است ۵ سال آن را در اتریش زندگی کرده باشید. شرایط دیگری نیز برای اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج مطرح شده است که عبارتند از:

  • تسلط به زبان آلمانی
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • قبولی در آزمون تابعیت اتریش
  • تمکین مالی

 

مهاجرت به ایتالیا

بهترین کشور برای مهاجرت دانشجویی. در سالهای اخیر ایتالیا به بهترین کشور برای مهاجرت دانشجویی و زندگی مدرن در میان ایرانیان تبدیل شده است. آن هم به دلیل شرایط مناسب تحصیل و هزینه های کم زندگی نسبت به سایر کشورها است.

اصلی ترین دلیلی که امروزه افراد زیادی برای مهاجرت به ایتالیا ترغیب شده اند، شرایط دریافت بورسیه استانی فارغ از سن افراد و عدم نیاز به تحقیق و پژوهش در قبال دریافت بورسیه است. هزینه دانشگاه های این کشور در رشته های مختلفی مبلغی حدود 3000-5000 یورو در سال است، که دولت ایتالیا با درنظر گرفتن بورسیه ای 5000-7000 یورویی در کم کردن هزینه به افراد کمک شایانی میکند.

از ویژگی های زندگی و تحصیل در ایتالیا میتوان کیفیت بالای زندگی، غذاهای ایتالیایی بی نظیر، شباهت فرنگی و ارتباط آسان، امکان تحصیل در بهترین دانشگاه ها، کار دانشجویی در حین تحصیل و امکان ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه های اروپایی را نام برد. وجود مزایای بسیار ایتالیا را به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تبدیل کرده است.

 

مهاجرت به عمان و اخذ اقامت

بهترین کشور برای مهاجرت کاری. عمان به دلایلی از جمله نزدیک ایران و عمان، روابط پایدار میان دو کشور، درامد بالا، نرخ بیکاری کم، اسانی اخذ ویزا و ارزش پول بالا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان معرفی شده است.

اما برای دریافت ویزای کار عمان لازم است سلسه مراتبی را طی کنید. یک راه این است که یک کارفرمای عمانی پیدا کنید که نیاز به مهارت شما داشته باشد، کارفرما پس از بررسی رزومه شما و جلسات مصاحبع تصمیم میگیرد شما را استخدام کند یا نکند، که در این صورت ممکن است ویزای کار عمان را دریافت کنید یا خیر.

راه دوم کار افرینی ست. راههای مثل ثبت شرکت میتواند به شما در این راستا کمک کند. در صورتی که شرکت شما با موفقیت ثبت شود، شما موفق به دریافت ویزای عمان خواهید شد. توجه داشته باشید که به واسطه موقعیت عمان شما میتوانید کار خود را گسترش دهید و با کشورهای اروپایی، امریکایی و... در ارتباط باشید.

 

مهاجرت به انگلیس 
انگلستان کشوری ست که بسیاری از نژادها و فرهنگ های مختلف را در خود جای داده است. این کشور دارای دانشگاه هایی با سطح علمی بالا نیز دارد که او را به مقصد مناسبی برای دانشجویان بدل کرده است. انگلستان امکانات بسیار زیادی را برای ایرانیان و مسلمانان فراهم کرده است مثل گوشت های حلال. از این نظر انگلستان بهترین کشور برای مسلمانان و همچنین به طور کلی یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان میباشد.

به هر ترتیب، اگر قصد زندگی در چنین جامعه ای را دارید میتوانید از طریق مهاجرت تحصیلی، کاری یا ثبت شرکت خودتان را به انگلیس برسانید.

 

دومینیکا

بهترین کشور برای تابعیت دوم. دومینیکا جزیره ای کوچک در شرق دریای کارائیب است که سریع ترین اقتصاد در حال رشد امریکای جنوبی را در اختیار دارد.

گذرنامه این کشور بسیار ارزشمند است. به واسطه داشتن پاسپورت این کشور میتوانید به 134 کشور جهان سفر کنید.

به سبب همین ارزشمندی پاسپورت است که به عنوان بهترین کشور برای تابعیت دوم شناخته میشود. راه دریافت تابعیت این کشور، سرمایه گذاری است. کافیست در ماه 2000 دلار از منبعی خارج از کشور به مدت 5 سال در بانک های دومینیکا سرمایه گذاری کنید. پس از ان متقاضیان باید در ازمونی که دانش زبانی و تاریخی انان نسبت به این کشور را میسنجد، شرکت کنند.

پس اگر میخواهید تابعیت دوگانه داشته باشید، دومینیکا بهترین گزینه است!

 

در این مقاله به بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت پرداختیم. دانستن چنین نکاتی برای انتخاب و تصمیم گیری درست درباره مقصد به شما کمک خواهد کرد. خصوصا که در شیوه های گوناگون مهاجرت مقاصد تغییر میکنند. به همین منظور، سعی کردیم تا کشورهایی را در بهترین شرایطشان به شما معرفی کنیم. اما در پروسه مهاجرت و انتخاب مقصد لازم است همه جوانب بررسی شوند. اگر سوالی برایتان باقی مانده میتوانید در قسمت نظرات با کارشناسان اسکورایز در میان بگذارید. پاسخگوی شما هستیم.

 

مهاجرت به اسلواکی
اسلواکی کشوری در قلب اروپای مرکزی است و دسترسی راحتی به اوکراین، لهستان، اتریش، جمهوری چک و مجارستان دارد. از این رو مهاجرت به آن و اخذ اقامت راهی است برای ورود به اتحادیه اروپا و حوزه شنگن.

با وجود کشورهایی مانند کانادا، نمی‌توانیم اسلواکی را راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی نام ببریم، اما نرخ بیکاری پایین (چیزی حدود ۶/۶ درصد) در این کشور که هر ساله روندی نزولی را نیز طی می‌کند، باعث شده است آن را کشوری امن بدانیم. در واقع مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکت راحت‌ترین روشی است که می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکت
همانطور که پیش از این گفته شد، ثبت شرکت بهترین مسیر برای گرفتن اقامت اسلواکی است. ثبت شرکت در این کشور بسیار ساده است و بدون سرمایه اولیه هم می‌توانید نسبت به آن اقدام کنید. علاوه بر این به داشتن مدرک زبان و تحصیلات آکادمیک هم نیازی ندارید. تنها کافی است که بالای ۱۸ سال سن داشته باشید و سابقه کیفری هم در پرونده شما وجود نداشته باشد.

 

مهاجرت به امارات متحده عربی
کشور امارات در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه اقتصادی داشته و شرایط زندگی خوبی را برای مهاجرین فراهم می‌کند. شاید برخی افراد با توجه به شرایطشان، امارات را راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها قلمداد کنند. شرایط بسیار خوبی که دولت امارات برای کار بانوان فراهم کرده است مزید بر علت است. در ادامه به روش‌های مهاجرت به امارات متحده عربی می‌پردازیم.

مهاجرت تحصیلی به امارات متحده عربی
مهاجرت تحصیلی راحت ترین راه گرفتن اقامت ایالات متحده عربی است. این کشور دانشگاه‌های معتبر زیادی دارد و با گذراندن یک مقطع تحصیلی در امارات می‌توانید اپلای کنید.

مهاجرت کاری به امارات متحده عربی
فرصت‌های شغلی فراوان و صنعت رو به رشد، امارات را برای نیروهای متخصص تبدیل به مقصدی امن و مطمئن کرده است. با این حال مهاجرت کاری به دبی باعث اخذ ویزای شهروندی این کشور نمی‌شود و با اخذ ویزای کار امارات تنها اجازه دارید به مدت یک سال در این کشور زندگی کنید. داشتن گذرنامه و ویزای کار با ۳ ماه اعتبار می‌توانید در امارات دنبال کار بگردید. در صورت شاغل بودن نیز لازم است تمام امور مربوط به ویزای کار شما به طور دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد.

مهاجرت به امارات متحده عربی از طریق سرمایه گذاری
سرمایه‌گذاری در واقع بهترین روش مهاجرت به امارات متحده عربی است. چرا که دولت این کشور به سرمایه گذاران واجد شرایط و دارای استعدادهای خاص، همراه با خانواده‌هایشان، تابعیت امارات می‌دهد.

سرمایه گذاری در امارت با روش‌های مختلفی مانند کارآفرینی، ثبت شرکت، خرید ملک، خرید اوراق قرضه قابل انجام است. در این میان کارآفرینی مهم‌ترین روش سرمایه گذاری در این کشور است.

مهاجرت به امارات متحده عربی از طریق ازدواج و فرزندآوری
برای گرفتن اقامت امارات از طریق ازدواج نیز لازم است قانونی بودن ازدواج خود را به خوبی ثابت کنید. بر اساس قوانین این کشور، اکر مرد خارجی با زن اهل امارات ازدواج کند، مرد نمی‌تواند تابعیت امارات را از آن خود کند. برعکس زن خارجی در صورت ازدواج با مرد اماراتی می‌تواند بعد از گذشت ۳ سال از زندگی مشترک تابعیت این کشور را دریافت کند.

اخذ تابعیت فرزند از طریق تولد نیز تنها در صورتی که والدین تبعه امارات باشند امکان‌پذیر است. بنابراین اقامت این کشور به والدین فرزندی که در امارات متولد شده تعلق نخواهد گرفت.

 

مهاجرت به استرالیا
استرالیا به دلایل متعددی مانند زبان انگلیسی، فرهنگ غنی، شرایط سیاسی مطلوب، مناظر زیبا و ... یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجران ایرانی و سایر کشورها شناخته شده است.

سیستم آموزشی با کیفیت، دانشگاه‌های معتبر، موقعیت‌های شغلی فراوان، امنیت قابل قبول و ... این کشور را برای برخی از افراد واجد شرایط، به راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت تبدیل کرده است. در ادامه با روش‌های مهاجرت به استرالیا آشنا خواهید شد.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا
مهاجرت تحصیلی به استرالیا یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت این کشور است. استرالیا شرایط کار را پس از تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خود برای دانشجویان فراهم می‌کند. پس از تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توانید برای دریافت اقامت اقدام کنید. بیش از ۱۲۰۰ موسسه آموزشی در این کشور وجود دارد که در آنها ۲۲۰۰۰ رشته تحصیلی تدریس می‌شود.

مهاجرت کاری به استرالیا
مهاجرت کاری به استرالیا یکی از بهترین روش‌ها برای گرفتن ویزای اقامت دائم این کشور است. ویزاهای کار استرالیا انواع متنوعی دارند که برخی از آنها بر اساس قوانین اداره مهاجرت منجر به گرفتن اقامت این کشور می‌شوند. شما بر اساس شرایط می‌توانید برای هر کدام از آنها اقدام کنید.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری
شرایط اقتصادی باثبات، روابط بین‌المللی خوب و صنایع فعال استرالیا آن را به یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. از روش‌های مختلفی مانند ثبت شرکت و کارآفرینی می‌توانید نسبت به سرمایه گذاری در استرالیا اقدام کنید. در این میان برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری فرصت اخذ اقامت این کشور را برای شما فراهم می‌کند.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج و فرزندآوری
بسیاری از افراد و کارشناسان، استرالیا را راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت خانوادگی می‌دانند. قوانین دولت این کشور حامی خانواده است و علاوه بر ویزای ازدواج، ویزای خانوادگی نیز صادر می‌کند. در صورت ازدواج و فرزندآوری در استرالیا می‌توانید ویزای خانوادگی دریافت کنید که فرزندتان نیز از آن سود خواهد برد. همچنین در صورتی که فرزند شما به استرالیا مهاجرت کرده باشد، می‌توانید ویزای والدین را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنید.

 

مهاجرت به برزیل
برای مهاجرت به برزیل و اخذ اقامت این کشور، روش‌های متعددی تعریف شده است که در این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج و فرزندآوری

در این میان مهاجرت از طریق تولد فرزند متقاضی بیشتری داشته و بیشتر مورد پذیرش قرار می‌گیرد. چرا که این کشور تابع نظام خاک است.

 

مهاجرت به چین
برای مهاجرت به چین نیز روش‌های متعددی تعریف شده است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • مهاجرت تصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج و فرزندآوری

اما مهاجرت برای تحصیل در بهترین دانشگاه های چین و کار پرطرفدارترین روش برای اخذ اقامت این کشور است که لازم است با توجه به شرایط خود نسبت به آن اقدام کنید.

 

مهاجرت به مالزی
مالزی کشوری پهناور و زیباست. آب و هوای گرم‌سیری، مناظر زیبا و معماری باشکوه این کشور آن را به مکان توریستی قابل توجهی تبدیل کرده است. در سال‌های اخیر توجه مهاجران از سراسر کشورهای دنیا نیز به این مقصد جذب شده است. روش‌های مهاجرت به مالزی به این ترتیب هستند:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج و فرزندآوری

جالب است بدانید کشور مالزی به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت زیر 18 سال شناخته می‌شود.

آمریکا

بهترین کشور برای زندگی و گرفتن مهاجرت. اگر شما هم به مهاجرت فکر کرده اید، قطعا امریکا هم از گزینه های اصلی شما بوده است. امریکا کشوری قدرتمند، بسیار مهاجر پذیر و بهترین کشور برای زندگی است که روش های مختلفی برای ورود به این کشور را برای مهاجران در نظر گرفته است.

برای مثال، لاتاری؛ در این مسیر مهاجرتی شما به هیچ چیزی جز شانس احتیاج نخواهید داشت. فقط لازم است در بازه زمانی مشخص شده ثبت نام خود را انجام دهید. در صورت برنده شدن، شما ویزای امریکا را درایفت کرده و میتوانید زندگی جدیدی را در ایالات متحده اغاز کنید.

اما این تنها راه نیست. امریکا دارای ایالت های بسیاری است و متعقابا دارای دانشگاه های بسیار زیاد و معتبری است که هرکسی ارزو دارد بتواند در یکی از دانشگاه ها، یا کالج ها به تحصیل بپردازد. هرساله دانشجویان زیادی از طریق ویزای تحصیلی وارد امریکا میشوند. از این دانشگاه ها میتوان به استنفورد، هاروارد، ماساچوست، شیکاگو، پرینستون و... اشاره کرد.

راه های دیگری مانند ویزای خانوادگی وجود دارند. اگر درباره مسیرهای اخذ ویزا و اقامت امریکا کنجکاو هستید و یا ان را به عنوان مقصد در نظر گرفته اید اما نمیدانید کدام روش برای شما مناسب تر است، با ما تماس بگیرید. تیم اسکورایز همواره اماده خدمت رسانی به شما میباشد.

ایالات متحده همچنین کشور خوبی از جهت ثابت اقتصادی، هزینه ها، اینده شغلی ، نرخ بیکاری، خدمات درمانی، کیفیت اموزشی و... میباشد. میزان رضایت از زندگی افراد در امریکا بالاتر از متوسط جهانی ست. همه این موارد باعث شده تا امریکا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت نام برده شود. شما می‌توانید برای اپلای تحصیلی به آمریکا با کارشناسان خبره ما تماس حاصل فرمایید.

 

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کاری کدامند؟
این سؤالی است کلی و اساسی که هنگام تصمیم اولیه برای ترک وطن به ذهن بسیاری از ما خطور کرده است. در این مقاله به صورت کلی راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها را برشمردیم. در این میان کشورهای زیر را را می‌توان به عنوان راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانی ها نام برد.

  • کشور مهاجرپذیر کانادا
  • کشور جاذب نیروهای متخصص و دانشمند آلمان
  • کشور پهناور، حامی خانواده و با امکانات استرالیا
  • کشور نزدیک و در دسترس ترکیه

باید شرایط مالی، نوع مهاجرت و بسیاری از موارد شخصی دیگر را به هنگام انتخاب مقصد در نظر داشته باشید.

 

راحت ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی کدامند؟
برای پاسخ به این پرسش لازم است چندین عامل را در نظر داشته باشید که در این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زبان رسمی کشور و زبان تدریس در دانشگاه‌ها
  • نوع سیستم آموزشی
  • شرایط اخذ بورسیه‌های تحصیلی

کانادا و استرالیا به دلیل زبان انگلیسی و سطح علمی بالا از جمله راحت ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شوند. آلمان، اتریش و اسلواکی نیز شرایط خوبی را به مهاجرین تحصیلی خود ارائه می‌دهند. پیشنهاد میکنیم مقاله محبوبترین کشورهای دنیا برای تحصیل از سایت اسکورایز را نیز مطالعه کنید.

 

کلام آخر
انتخاب راحت ترین کشور برای مهاجرت یکی از چالش‌برانگیزترین موضاعات است و تماماً به نیازها و شرایط شما بستگی دارد. در این میان کمک گرفتن از متخصصین امر خالی از لطف نیست و می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. با خواندن این مقاله اطلاعاتی کلی در مورد راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت و گرفتن اقامت به دست آوردید. پس از این انتخاب با شما است که به چه روش و به کدام مقصد می‌خواهید بارتان را ببندید و زندگی جدید خود را بسازید!

 

سوالات متداول
عوامل موثر برای پذیرش دانشجو در اروپا کدامند؟
عوامل دخیل در پذیرش دانشجو در اروپا به این ترتیب هستند:

  • سن داوطلب
  • مدرک و سطح زبان
  • معدل مقطع تحصیلی مورد نیاز
  • انگیزه نامه محصل

 

ریجکت شدن و ریفیوز شدن چه تفاوتی با هم دارند؟
از نظر معنا تفاوتی بین این دو کلمه نیست اما اداره مهاجرت، فرم مؤدبانه‌تر آن یعنی Refuse را خطاب می‌کند.

 

آیا با ویزای توریستی می‌توانیم اقامت کانادا را به دست آوریم؟
از نظر حرفه‌ای این روش اخذ اقامت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

 

 حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در ترکیه چقدر است؟
حداقل قیمت خرید آپارتمان در استانبول ۳۰۰ هزار لیر است. شما می‌توانید با ۷۰۰ میلیون تومان در استانبول خانه‌ای با متراژ حدود ۵۰ متر خریداری کنید.

 

منظور از Donation برای اخذ تابعیت چیست؟
روش Donation به این صورت است که شما به عنوان متقاضی تابعیت و اقامت در یک کشور مبلغی را به آن اعطا می‌کنید و در ازای آن مقیم و تبعه آن کشور به خصوص خواهید شد. دومینکا و ایرلند جنوبی این روش را در برنامه‌های خود دارند.

 

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا چند است؟
حداقل نمره ۶ آیلتس برای پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا مورد نیاز است. بدیهی است که نمرات بالاتر شانس شما را بالاتر می‌برد. در کنار آن معدل بالا و رزومه تحصیلی خوب می‌تواند مکمل خوبی باشد.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top