ویزای تحصیلی آلمان

یکی از بهترین مقصد های اروپایی برای تحصیل، کشور آلمان است. از همین رو با اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید وارد این کشور شده و تحصیل خود را در رشته‌های مختلف آغاز کنید.

انواع ویزای تحصیلی آلمان کدام است؟
ویزای تحصیلی آلمان انواع مختلفی دارد که شما می توانید با توجه به شرایط هر ویزا بهترین آن را انتخاب کنید. . ویزای دانشجویی (Student Visa) معمول‌ترین گزینه‌ای است که پیش روی شما قرار دارد. این ویزا برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارند و یا برای یادگیری زبان آلمانی به این کشور می‌روند. ویزای دیگری که وجود دارد، ویزای پیش دانشگاهی (Pre-Study Visa) است. این ویزا مناسب دانشجویانی است که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند اما هنوز موفق به دریافت تاییدیه پذیرش تحصیلی نشده اند. اما نوع سوم ویزای تحصیلی ویزای دانشجویی تحت پوشش کار (Student Visa with Job Permit) است. این ویزا مناسب افرادی است که خواهان کار و تحصیل همزمان هستند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای اوسبیلدونگ آلمان اینجا کلیک کنید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان چیست؟
آشنا بودن با شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان باعث می‌شود که برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. با توجه به اهمیت بالای این امر، در ادامه شرایط آن را شرح خواهیم داد.

  • اخذ پذیرش از یک دانشگاه آلمانی برای تحصیل در مقاطع مختلف
  • اثبات تمکن مالی با حساب بانکی، داشتن حامی یا برخورداری از بورسیه‌ تحصیلی
  • ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی
  • داشتن گواهی سلامت جهت نشان دادن عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار
  • ارائه مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر

برای اخذ ویزای تحصیلی در قدم اول به سفارت آلمان در تهران مراجعه کنید و تمامی مدارک لازم را به سفارت آلمان تحویل دهید. ذکر این نکته ضروری است که شرایط صدور ویزا با توجه به بازه‌های زمانی مختلف تغییر می‌کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط ویزای اوسبیلدونگ، اینجا کلیک کنید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top