ویزای تولد فرزند در انگلستان

در این مقاله موسسه مهاجرتی دایانا مهاجر به بررسی نحوه اخذ ویزای انگلستان از طریق تولد فرزند می پردازد. همان طور که می دانید یکی ازروش های مهاجرتی شایع و مطرح تولد فرزند در انگلستان است. تا افراد از این طریق به تابعیت و شهروندی این کشور دسترسی داشته باشند. انگلستان یک کشور اروپایی است. که متقاضیان بسیار زیادی برای اقامت در این کشور درخواست می دهند. درصورت هرگونه سوال در خصوص مهاجرت می توانید با مشاورین مجرب دایانا مهاجر در ارتباط باشید.

قوانین کلی تولد فرزند در انگلیس

سالانه تعداد افراد متقاضی مهاجرت رو به افزایش است. یکی از روش های انتخابی مهاجران خارجی، تولد فرزند در انگلستان است. قانون خاصی برای هر کشوری در این موضوع به تصویب رسیده است. اما درکل 2 نوع تابعیت در زمینه تولد فرزند در کشورهای مختلف وجود دارد:

  • بعضی از کشورها صرفا از قانون خون تبعیت می کنند.

  • بعضی دیگر تنها از قانون خاک تبعیت می کنند.

  • بعضی کشورها در قانون تولد تابع هر دوی این اصل ها هستند.

 البته انگلستان در جمع کشور هایی است که اعطای تابعیت به فرزند تازه متولد شده بر اساس تاریخ تولد وی انجام می گیرد. چراکه از هر دوی قوانین خاک و خون پیروی می نماید.

قوانین جدید تولد فرزند در انگلیس

 پیش از سال 1983 میلادی، قانون تولد فرزند در انگلیس مطابق با اصل خاک بود. پس اگر کودکی در خاک و قلمروی این کشور متولد می شد. بی هیچ شرط و شروطی تابعیت انگلستان را کسب می کرد. کودک وقتی که شهروند انگلستان می شد، می توانست پاسپورت انگلیسی داشته باشد.

در سال 1983 میلادی قانون مورد نظر به اصل خون تغییر پیدا کرد. پس از آن دادن تابعیت به کودکان برحسب تابعیت انگلیسی والدین انجام گرفت. به گونه ای شد که تابعیت و پاسپورت انگلیسی فقط برای کودکانی صادر می گردد که پدر یا مادر وی دارای کارت شهروندی انگلستان باشند. پس طبق قانونی که به تصویب رسید، تولد کودک در خاک انگلستان یا خارج از خاک این کشور اهمیتی نداشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد شرایط ویزای ازدواج انگلستان اینجا کلیک کنید.
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top